Ta strona używa cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania - więcej informacji w naszej Polityce Prywatności. [zamknij]

Optymistyczne Przedszkole

Założenia programu

Według założeń programu wspólnym celem nauczycieli, rodziców i całego personelu jest wychowanie dzieci, aby przejawiały zachowania konstruktywne, były życzliwe, przyjazne dla otoczenia, żyły zgodnie, były chętne do pomocy, współpracy, były tolerancyjne, wrażliwe na krzywdę ludzką, zaangażowane we wszystko to, co wzmacnia szczęście każdego człowieka. Według tegoż programu celem wychowania jest rozwijanie w dziecku optymizmu, poczucia własnej wartości, nauczenie, jak radzić sobie w różnych sytuacjach, jak rozwijać zainteresowania i talenty.

Optymistyczne przedszkole ma siedem znaków szczególnych:

  • Kolor czerwony - najcieplejszy, to wychowanie. Dzieci są życzliwe, uprzejme, zaradne...
  • Kolor pomarańczowy - inteligencje wielorakie. Przedszkole diagnozuje inteligencję dzieci, Jest urządzone w sposób, który wspiera różnorodne zainteresowania.
  • Kolor żółty - sukces każdego dziecka. Przedszkole dostrzega sukcesy każdego dziecka, wzmacnia je i omawia z rodzicami.
  • Kolor zielony - coraz wyższy poziom umiejętności. Przedszkole umiejętnie ocenia osiągnięcia dzieci.
  • Kolor niebieski - optymistyczni rodzice. Przedszkole prowadzi Klub Rodziców.
  • Kolor granatowy - optymistyczny personel. Przedszkole dba o stały rozwój personelu. Wszyscy dorośli przestrzegają wspólnie uzgodnionych zasad optymistycznego postępowania
  • Kolor fioletowy - promocja. Przedszkole profesjonalnie prowadzi działania z zakresu promocji placówki.

GŁÓWNE CELE PROGRAMU

  • tworzenie okazji do budowania konstruktywnych więzi;
  • rozwijanie umiejętności nawiązywania kontaktów;
  • swobodne wyrażanie próśb i oczekiwań przez dzieci;
  • rozwijanie w dziecku optymizmu, poczucia własnej wartości;
  • uczenie jak radzić sobie w różnych sytuacjach;
  • rozwijanie zainteresowań i talentów;
  • uczenie życzliwości, empatii, pomagania innym oraz przyjaźni;

OPTYMISTYCZNE PRZEDSZKOLAKI

  • są pełne inicjatywy, odważne i samodzielne
  • chętnie się uczą, maja szerokie zainteresowania i wiele talentów
  • są kreatywne i pełne fantazji
  • odróżniają dobro od zła, maja wiele empatii, są współczujące i bardzo przyjaźnie nastawione do koleżanek i kolegów
  • dzięki odpowiednim pochwałom i sposobom wyjaśnienia porażek i sukcesów nasze przedszkolaki mają zrównoważony obraz siebie samych, poczucie pewności i wiary w swoje możliwości
  • wolą współpracę niż rywalizację

Według założeń programu wspólnym celem nauczycieli, rodziców i całego personelu jest wychowanie dzieci, aby przejawiały zachowania konstruktywne, były życzliwe, przyjazne dla otoczenia, żyły zgodnie, były chętne do pomocy, współpracy, były tolerancyjne, wrażliwe na krzywdę ludzką, zaangażowane we wszystko to, co wzmacnia szczęście każdego człowieka. Według tegoż programu celem wychowania jest rozwijanie w dziecku optymizmu, poczucia własnej wartości, nauczenie, jak radzić sobie w różnych sytuacjach, jak rozwijać zainteresowania i talenty.

« powrót